ثبت برند کالاهای صادراتی

همانطور که در مقالات پیشین اشاره کردیم ثبت برند یکی از امور لازم برای فعالیت اقتصادی و صادرات می باشد. برند یا همان علامت تجاری شامل هرگونه نام و علامت برای معرفی یک محصول استفاده می شود. در نتیجه برند مهم ترین ابزار تبلیغاتی یک شرکت می باشد. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که ثبت برند کالاهای صادراتی امری اجباری است یا اختیاری؟ تا انتها همراه ما باشید.

ثبت برند کالاهای صادراتی

برای ثبت برند کالایی که قصد صادرات آن را دارید در صورتیکه که مایل هستید از حکایت های قانونی بین المللی نیز بهره مند گردید می بایست توجه داشته باشید که علاوه بر ثبت داخلی برند در داخل کشور می بایست از طریق معاهده بین المللی مادرید، برند خود را در کشورهایی مورد نظرتان نیز که از اعضای این معاهده هستند به ثبت برسانید.

ثبت برند کالاهای صادراتی

یکی از دیگر نکاتی که در رابطه با ثبت برند بین المللی برای صادرات وجود دارد این نکته است که در چنین مواردی ممکن است متقاضی قصد ثبت برندی را غیر از زبان فارسی و عموما به زبان لاتین داشته باشد، که ثبت برند در این شرایط نیز خصوصیات خاص خود دارد، برای ثبت برند به زبان های دیگر ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.

بیشتر بخوانید: ثبت برند جهانی چیست و چه کاربردی دارد؟

در ضمن می بایست برند لاتین با استاندارد ها الحاقیه های توافق شده استاندارد مادرید و پروتکل الحاقی آن نیز همخوانی داشته باشد به همین دلیل استعلام و ثبت برند لاتین به زمان بیشتری نیاز دارد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ثبت برند لاتین با ثبت برند بین المللی یا ثبت جهانی برند کاملا متفاوت است.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند کالاهای صادراتی

  • کپی کلیه مدارک شرکت یا مدارک شخص حقیقی متقاضی
  • ارائه کارت بازرگانی حقوقی یا حقیقی
  • ارائه یک نمونه برند لاتین ابعاد 6*6
  • ارائه اظهارنامه ثبت برند لاتین

چنانچه از مطالعه این مطلب برداشت شد، در پاسخ به پرسش این مطلب که آیا برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است؟ باید چنین گفت که ثبت برند یکی از مهمترین اقدامات لازم برای صادرات کالا می باشد و چنانچه اشاره گردید ثبت برند لاتین به دلیل پیچیدگی های خاص خود ممکن است برای افراد نا آشنا با این فرآیند مشکل تر باشد. در صورتی که شما نیز برای صادرات کالای خود مایل به ثبت برند لاتین هستید می توانید با کارشناسان ما در ثبت شرکت پایتخت تماس حاصل نمایید تا به سوالات شما پاسخ داده شود و خدمات لازم به شما ارائه گردد.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

88742720 – 88174757
22845837 – 22890428

330960480 – 55925729

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.