انتخاب نام برند

پس از ثبت شرکت خود یکی از اقداماتی که باید انجام دهید انتخاب نام برند برای شرکت خود می باشد. در واقع شما با ثبت برند از سوء استفاده از نام برند و کالای خود جلوگیری خواهید کرد. پس انتخاب یک نام مناسب برای برند خود، امری بسیار مهم می باشد. در این مقاله قصد داریم نکات ضروری که هرکسی پیش از ثبت برند خود نیاز است بداند و با توجه به آنها برای شرکت خود نامی را انتخاب کند را توضیح دهیم. همراه ما باشید.

نکاتی برای انتخاب نام برند

نکاتی برای انتخاب نام برند

نام‌گذاری و انتخاب نام برای یک شرکت تازه تاسیس شاید امری مهم به چشم نیاید اما درواقع یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کسب‌ و کار شما است چراکه این نام تصویر برند شما را خواهد ساخت و باید آن را در ابتدا درست انتخاب کنید. به همین دلیل ما قصد داریم نکاتی را برای انتخاب برند به شما معرفی نماییم.

مطالب پیشنهادی: ثبت شرکت چیست و چگونه باید شرکت خود را به ثبت برسانیم؟

انتخاب نامی با املای راحت

اگر شما یک نام سخت و عجیب برای برند خود انتخاب نمایید حتی اگر هزینه زیادی را صرف تبلیغات و معرفی شرکت خود نمایید اگر کسی جذب شرکت شما شود هم می تواند آن را در دنیای اینترنت و صفحات مجازی جستجو کند چراکه نمی داند املای صحیح برای جستجوی این برند چگونه می باشد.

چگونگی انتخاب نام برند

نامی را انتخاب کنید که بصری باشد

همیشه اسامی و نام هایی که با استفاده از المان ها و طراحی گرافیکی بیان می شوند بیشتر در ذهن مخاطب می ماند و مردم برند شما را با یک طرح بصری در ذهن به یاد می آورند. در نتیجه سعی کنید از طراحی بصری در برند خود استفاده نمایید. مانند برندهایی چون نایک و اپل و ال جی و …

نام برند انتخابی شما نباید قبلا ثبت شده باشد

نام برند شما امکان ندارد که تکراری باشد. همانطور که پس از ثبت نام برند شما شرکت دیگری اجازه استفاده از این نام را نخواهد داشت. شما برای این کار می توانید از یک وکیل راهنمایی بگیرید و این مسئولیت را به وی دهید تا اطمینان پیدا کنید که نام انتخابی شما قبلا ثبت نشده باشد.

لوگوی مرتبط با آن را در نظر بگیرید

قطعا یک شرکت علاوه بر نام برند مناسب به یک لوگو نیاز دارد که مرتبط و برگرفته از نام شما باید طراحی شود. پس سعی کنید هنگام انتخاب یک نام برای شرکت خود، نامی را انتخاب کنید که لوگوی زیبا و مناسبی از آن ساخته شود.

انتخاب نام برند برای شرکت

شرایط انتخاب نام برند در ایران

  1. نام انتخابی شما باید جزء اسامی ایرانی باشد و ریشه فارسی داشته باشد
  2. چنانچه قصد انتخاب نام لاتین و غیر فارسی دارید باید کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشید
  3. اعتبار نام برند تنها 10 سال است و اگر پس از این مدت اقدام با تمدید نام خود نکنید شرکت دیگری می تواند نام برندتان را برای خود به ثبت برساند

 

تماس

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

88742720 – 88174757
22845837 – 22890428

77574670 – 77259366

330960480 – 55925729
46042483

 

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.