انحلال اختیاری شرکت

هر شرکتی پس از انجام ثبت شرکت خود پس یک مدت بنا به هر دلیلی ممکن است قصد اتمام فعالیت خود را داشته باشد. این اتمام فعالیت می تواند اجباری و یا اختیاری باشد که در مقالات قبلی انحلال شرکت را به طور کامل توضیح داده ایم. در این مقاله قصد داریم شما را با انحلال اختیاری شرکت آشنا نمائیم.

آشنایی با انحلال اختیاری شرکت

در انحلال اختیاری شرکاء ممکن است به دلیل اختلاف با یکدیگر، مشکلات مادی و ووو تصمیم به انحلال شرکت داشته باشند. به همین دلیل با رضایت و موافقت تمامی شرکاء شرکت منحل خواهد گردید. در ادامه روند انحلال اختیاری شرکت را به صور کامل بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: ثبت انحلال شرکت چیست؟

اقدامات لازم برای انحلال اختیاری

  • اتمام کارهای ناتمام شرکت
  • تعیین میزان بدهی و طلب شرکت و تسویه آن
  • اگر شرکت اجناسی را در انبار دارد باید پیش از انحلال تمامی آنها فروخته شوند
  • پیگیری امور دعاوی شرکت توسط مدیر تصفیه
  • تقسیم دارایی شرکت بین شرکاء و سهامداران

ثبت انحلال اختیاری شرکت

لازم به ذکر است مدت ماموریت مدیر تصفیه نباید بیش از دو سال باشد و اگر تا پایان دو سال کارهای مربوط به تصفیه تمام نشود. مدت ماموریت مدیران تصفیه یا باید توسط مجمع عمومی یا دادگاه تمدید شود یا اینکه فرد دیگری را برای ادامه کار تصفیه انتخاب گردد.

از زمانی که شرکت منحل گردید تا یکسال مدیر تسویه می تواند بدهی های شرکت را پرداخت کند و چنانچه به زمان بیشتری برای تسویه نیاز دارد باید درخواست خود را اعلام نماید تا در صورت موافقت دیگر سهامداران این زمان تمدید گردد. در ضمن توجه داشته باشید که پس از انجام تمامی امور انحلال شرکت به مدت ۱۰ سال مدارک ثبتی شرکت در اداره ثبت شرکت ها بایگانی و نگهداری می شود تا در صورت نیاز به آن ارجاع گردد.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

88742720 – 88174757
22845837 – 22890428

330960480 – 55925729

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.