فروش شرکت با مسئولیت محود

معمولا شرکت ها به دو صورت متداول در قالب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده و مشغول به فعالیت میشوند؛ در این میان، شرکت های مسئولیت محدود از آمار بالاتری نسبت به شرکتهای سهامی خاص برخوردارند، چراکه روند ثبت شرکت آن ها راحت تر میباشد؛ از طرفی صاحبان شرکت های گوناگون ممکن است به دلایل بسیار، از کار کردن در شرکت خود دست بکشند، در این صورت توصیه ما به این افراد به جای اقدام به انحلال شرکت، فروش شرکت با مسئولیت محدود در چارچوب قوانین و ضوابط به فرد یا افراد دیگر است؛

فروش شرکت با مسئولیت محدود

افراد برای گسترش فعالیت های خود با موضوع فعالیت های خاص، نیاز دارند که هرچه سریع تر صاحب شرکت با مسئولیت محدود به صورت مستقل گردند تا در قالب آن شرکت در مناقصات و مزایدات مختلف شرکت نمایند و قراردادهای مختلفی را انعقاد نمایند؛ در اینجا بحث خرید و فروش شرکت با مسئولیت محدود به میان می آید.

مرتبط بخوانید: سرمایه لازم جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود برای چه فعالیت هایی مناسب است ؟

این نوع از شرکت ها محدودیت فعالیتی ندارند و می توانند در کلیه امور بازرگانی، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و دیگر اصناف فعالیت نمایند؛ شرکت های با مسئولیت محدود برای موضوعاتی نظیر آرایشی بهداشتی، آشامیدنی، مواد غذایی، خرید، فروش، صادرات و واردات و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی دارند بسیار مناسبند.
فایده ای که شرکت های با مسئولیت محدود دارند، این است که شرکت های سهامی غالباَ احتیاج به سرمایه های مهم دارند و ناچارند شریک بیشتری داشته باشند؛ به این جهت مقررات زیادی درباره ی آن ها وضع شده که رعایت تمام آن ها از عهده ی اشخاصی که می خواهند شرکای محدودی داشته باشند خارج است.

بر عکس، شرکت های با مسئولیت محدود، از این قیود تا اندازه ای آزاد هستند. ( این گونه شرکت ها اغلب از اشخاصی تشکیل می شوند که با یکدیگر دوست و یا همکارند و در حقیقت شرکتی فامیلی اند) در ممالک خارج هم، گر چه گاهی اتفاق می افتد که شرکت با مسئولیت محدود دارای شرکای زیادی باشد ولی اکثراَ شرکا محدود و انگشت شمارند.

فروش شرکت مسئولین محدود

    • شاید باتوجه به این موارد که اشاره کردیم، اقدام برای فروش شرکت برای شما امکانپذیر نباشد! پیشنهاد میکنیم امور مربوط به نقل و انتقال شرکت خود را به یک تیم تخصصی بسپارید.

سهم الشرکه و شرایط انتقال آن در شرکت با مسئولیت محدود

منظور از “سهم الشرکه”آورده هر یک از شرکاء به شرکت یا به عبارت دیگر،مقداری از سرمایه شرکت است که به هر یک از آن ها تعلق دارد.”سهم الشرکه شرکاء، نمی تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال اعم از با اسم یا بی اسم و… درآید. سهم الشرکه را نمی توان منتقل به غیر نمود، مگر با رضایت عده ای از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند.

خرید و فروش شرکت با مسئولیت محدود

بنابراین اولاَ، بر خلاف شرکت سهامی، سرمایه هر یک از سهامداران به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال به دیگری به صورت سهام با نام، بی نام یا سهام ممتاز می باشد، سهم الشرکه یعنی سرمایه هر یک از شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود، نمی تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال به غیر باشد؛ ثانیاَ، انتقال سهم الشرکه به غیر،اعم از یکی از شرکای همان شرکت یا شخص ثالث، ممکن می باشد.

مرتبط بخوانید: ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

اما برای این امر،شرایطی به شرح ذیل لازم است:

  1. عده ای از شرکاء که لااقل سه چهارم سرمایه شرکت متعلق به آن ها باشد،با انتقال موافق باشند.
  2. شرکای موافق با انتقال،علاوه بر دارا بودن سه چهارم سرمایه شرکت،اکثریت عددی نیز داشته باشند.
  3. انتقال سهم الشرکه،با “سند رسمی” به عمل آید.

چنانچه قصد فروش شرکت خود را دارید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و فروش تضمینی شرکت به صورت کاملا قانونی، از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه ثبت پایتخت در تماس باشید:

دفتر مرکزی : 88742720 – 88174757

شعبه شمال: 22890428 – 22845837

شعبه شرق: 88174757 – 88742720

شعبه غرب : 46042483

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.