فروش برند مواد غذایی

اگر مطالب قبلی ما در رابطه با لزوم و اهمیت ثبت برند را مطالعه کرده باشید، میدانید که وجود برند جذاب و معتبر برای هر محصول اعم از مواد غذایی ضروری است؛ این برندها باعث می شوند میزان فروش مواد غذایی در حد قابل توجهی افزایش داشته باشد؛ در واقع برند به شناخته شدن محصولات عرضه شده توسط تولیدکنندگان کمک شایانی خواهد کرد؛ ثبت برند مواد غذایی دارای پروسه ای چند ماهه بوده که بسیاری از شرکت ها برای دریافت برند مورد نظر خود انجام می دهند؛ این فرایند همچنین هزینه هایی دارد که مالکان حقیقی یا حقوقی برندها ملزم به پرداخت آن هستند؛ اگر شما برند خاصی را مدنظر ندارید و یا تمایلی به گذراندن مراحل سخت اداری برای ثبت برند ندارید، می توانید از گزینه فروش برند مواد غذایی بهره ببرید!

برند فروشی مواد غذایی چگونه برندی است؟

این برندها قبلاً توسط اشخاصی به ثبت رسیده اند که دیگر تمایلی به فعالیت در این حوزه نداشته یا به هر دلیلی قصد فروش یا واگذاری برند خود را دارند؛ و از نظر قانونی این امکان وجود دارد و مالکان برندها می توانند حق استفاده از برند خود را طی پروسه ای حقوقی به شخص دیگری واگذار نمایند.

فرایند فروش برند مواد غذایی

ثبت برند (علامت تجاری) دارای مراحل قانونی است که پس از گذراندن آنها می توانید برند خاصی را در اختیار خود بگیرید. در این میان برندهایی وجود دارند که توسط مالکان محصولات خاص به ثبت رسیده و تمام مراحل قانونی و حقوقی آن ها طی شده است. با تمایل صاحبان این برندها امکان واگذاری و فروش آن ها به شخص سومی امکان پذیر خواهد بود.

اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند با انجام فرآیند اداری این برندها را در خریداری کرده و از آن ها بهره برداری نمایند؛ این برندهای فروشی در این پروسه تنها تغییر مالکیت می دهند و شما نمی توانید در این مرحله نام، طبقه یا کالاهای مجوز گرفته شده برای این برند را تغییر دهید.

نحوه خرید و فروش برند مواد غذایی

برای خرید و فروش برند، بایستی دو طرف معامله قراردادی را تنظیم نموده و مفاد آن را تعیین نمایند؛ در این قرارداد مشخصات هویتی مالکان فعلی و آینده برند باید مشخص شود و صحت لازم را داشته باشد؛ همچنین مبلغ توافق شده بین طرفین معامله و تاریخ واگذاری و پرداخت ها به صورت دقیق مشخص شود تا مشکلاتی در این زمینه رخ ندهد.

پس از مدت زمانی که در متن قرارداد مشخص شده، شما دیگر به عنوان مالک قبلی، حق هیچ گونه استفاده و بهره برداری از برند را نخواهید داشت، مالک یا مالکان جدید در صورت نیاز می توانند تغییراتی را در نوع طبقه و تعداد آن انجام دهند و کالاهای مورد نظر خود را در برند اصلاح نمایند.

دسترسی به لیست برندهای فروشی

سایت های فروش برند بسیاری وجود دارند که در این زمینه فعال بوده و خدمات مناسبی را ارائه می دهند؛ تنها کافیست به سایت های معتبر در این زمینه مراجعه و حوزه فعالیت خود را مشخص نمایید؛ در این صورت میتوانید لیستی از برندهای فروشی در حوزه موردنظر خود را مشاهده کنید.

در این قسمت درباره طبقات مجاز و کالاهایی که در هر طبقه دارای مجوز فعالیت بوده، توضیحاتی ارائه شده است. شما می توانید فیلترهایی را در این سایت ها اعمال کنید تا تنها برندهای فروشی مورد نظر شما نشان داده شوند. این امکان در اختیار شما قرار داده شده تا برندهای مختلف را از نظر جذابیت های ظاهری، طبقات، کالاها و نام ها مقایسه کرده و برندی را متناسب با خواسته و شرایط مالی خود انتخاب نمائید.

قیمت فروش برند مواد غذایی به چه عواملی بستگی دارد؟

نکته مهم این است که درواقع نمیتوان قیمت گذاری ثابتی برای این گونه معاملات تعیین کرد، و هر برندی میتواند قیمت منحصر به فرد و خاص خودش را داشته باشد؛ عوامل تاثیرگذار در قیمت فروش برند مواد غذایی به شرح زیر است؛

1. سابقه و کیفیت برند مواد غذایی

ممکن است برندی که قصد خرید آن را دارید یک برند معتبر بوده و صاحب آن بنا به دلایل زیادی از جمله ورشکستی یا تغییر حوزه تمایل به فروش آن داشته باشد. در این صورت نمی توانید این برند را با قیمت کمی در اختیار بگیرید. سابقه و کیفیت هر برند می تواند قیمت فروش برند مواد غذایی را تحت تأثیر قرار دهد.

هر برندی با توجه به کیفیت و سابقه ای که فعالیت داشته می توانند قیمت های مختلفی را در بر داشته باشد. بعضی از برندها فعالیت آن‌چنانی نداشته و بعد از گذشت مدت کوتاهی بعد از ثبت در معرض فروش قرار گرفته اند، در این صورت می توانید این برندهای فروشی را با قیمت های مناسب تری در اختیار بگیرید.

2. تعداد بالای طبقات و کالاها

برخی از برندهای در حال واگذاری، دارای طبقات زیادی بوده و کالاهای زیادی را زیرمجموعه خود قرار داده اند. قیمت فروش برند مواد غذایی که دارای تعداد و تنوع بالایی در این زمینه هستند، بیشتر از سایر برندها خواهد بود. همانطور که می دانید برای ثبت هر طبقه و کالا در هنگام ثبت برند، باید هزینه های اضافه تری را پرداخت نمائید. بنابراین در هنگام فروش برندتان می توانید این هزینه های مازاد را نیز در نظر بگیرید و قیمت پیشنهادی خود را افزایش دهید.

 

با توجه به اینکه پروسه ثبت برند نیاز به تخصص و تجربه دارد؛ درصورتیکه قصد ثبت برند خود را دارید، جهت جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه خود، توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان خبره و وکلای با تجربه موسسه ثبت پایتخت مشاوره رایگان داشته باشید؛ و با ارائه مدارک ثبت برند تان، در کوتاه ترین زمان برند خود را ثبت کنید.

همین حالا تماس بگیرید!

دفتر مرکزی : 88742720 – 88174757

شعبه شمال: 22890428 – 22845837

شعبه شرق: 88174757 – 88742720

شعبه غرب : 46042483

 

 

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.