تاثیر سرمایه در ثبت شرکت

یکی از مواردی که در ثبت شرکت بسیار اهمیت دارد سرمایه شرکت می باشد. در واقع می توان گفت مهم ترین رکن تجارت و کسب سود سرمایه یک شرکت می باشد. اعتبار و اهمیت یک شرکت را از میزان سرمایه آن شرکت می توان متوجه شد. در این مقاله می خواهیم تاثیر سرمایه در ثبت شرکت‌ ها را بررسی کنیم.

اهمیت میزان سرمایه در ثبت شرکت

یکی از شرایط لازم برای ثبت شرکت، سرمایه اولیه می باشد که یک حداقل میزان سرمایه برای هر یک از اعضای هیات مدیره تعیین شده است. سوالی که پیش می آید این است که برای هر یک از شرکت های تجاری تا چه میزان سرمایه لازم است و مهم ترین شرایط برای ثبت شرکت ها کدام است؟ تعیین میزان سرمایه اولیه برای شرکت از جمله شرایط اصلی برای راه انداختن یک کسب و کار است. در ادامه به مهم ترین شروط برای ثبت شرکت ها خواهیم پرداخت.

  • تعیین نام شرکت
  • مشخص کردن شرکای شرکت‌
  • معین کردن میزان سرمایه اولیه برای شرکت‌
  • تنظیم اساسنامه و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌

تاثیر سرمایه در ثبت شرکت

بیشتر بخوانید: سرمایه اولیه برای ثبت شرکت های متفاوت

قوانین کلی در رابطه با سرمایه شرکت‌

مطابق قانون تجارت هیئت مدیره می بایستی 5% از سود شرکت را برای سرمایه احتیاطی در نظر بگیرد و این کار تا زمانی انجام می پذیرد که سرمایه احتیاطی برابر با یک دهم سرمایه اصلی شرکت شود. این کار به این منظور انجام می شود که در صورتی که شرکت ورشکست شد، هیئت مدیره با استفاده از این سرمایه احتیاطی بتواند تمامی قروض را تسویه نماید.

از دیگر قوانین سرمایه شرکت ها می توان به این اشاره کرد که سرمایه شرکت لزوما نباید نقدی باشد و بسیاری از هیئت مدیره ها به جای استفاده از سرمایه نقدی از امتیاز ها استفاده می کنند و آن را بعنوان سرمایه در نظر می گیرند.

به هنگام ثبت شرکت می توان تنها %35 از سرمایه شرکت را تهیه کرد و مابقی را تعهد کرد و در طول کار بقیه سرمایه را به دست آورد. لازم به ذکر است که برای تامین مابقی سرمایه که بابت آن تعهد داده شده 5 سال زمان داده خواهد شد.

 

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

88742720 – 88174757
22845837 – 22890428

77574670 – 77259366

330960480 – 55925729

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.