تفاوت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی

تمامی افرادی که در کار های تجاری هستند لازم است که کارت بازرگانی را داشته باشند، ما در مقاله ای نحوه اخذ کارت بازرگانی + معرفی شرایط و مدارک جهت صدور را قبلا توضیح داده ایم و شما با آن آشنا شده اید به همین جهت قصد داریم در این مطلب به تفاوت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی بپردازیم. اگر شما نیز مبحث حقیقی یا حقوقی بود کارت بازرگانی برایتان سوال است تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

تفاوت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی

در ابتدا که قصد دارید برای ثبت نام کارت بازرگانی اقدام کنید ممکن است با این سوال مواجه شوید که کارت بزرگانی حقیقی یا حقوقی! چه تقاوتی این دو با یکدیگر دارند و چه افرادی باید برای حقیقی اقدام کنند و چه افرادی برای کارت بازرگانی حقوقی!

کارت بازرگانی حقیقی یا حقوقی

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که در صورتی که شما یک فعال اقتصادی باشید و به صورت انفرادی برای گرفتن کارت بازرگانی درخواست دهید در این صورت کارت بازرگانی حقیقی برای شما صادر خواهد شد و باید مدارک مدیر و یا موسسه ای که در آن جا مشغول به کار هستید را در کنار مدارک خود ارائه و تحویل دهید.

اما اگر شما در هنگام ثبت نام از طرف موسسه و یا شرکتی برای گرفتن اقدام کنید در این صورت کارت بازرگانی حقوقی برای شما صادر می شود.

همچنین بخوانید: نحوه گرفتن کد اقتصادی

مزایا کارت بازرگانی حقیقی در مقابل حقوقی

طبق صحبت هایی که در بالا کردیم حتما به این نتیجه رسیده اید که کارت بازرگانی چه حقیقی و چه حقوقی باشد تفاوتی ندارد و نمی توان گفت که یکی بر دیگری دارای برتری است، اما زمانی که شما بخواهید در عرصه تجارت های بین المللی فعالیت داشته باشید و کار واردات و صادرات برخی کالاهای خاص، در عرصه جهانی انجام دهید کارت بازرگانی حقوقی از اعتبار بیشتری برخوردار است.

همچنین تفاوت دیگری که در بین این دو وجود دارد در بحث مالیات است به این صورت که افراد دارای کارت بازرگانی حقیقی باید بین 15 تا 35 درصد مالیات پرداخت نمایند اما کسانی که کارت بازرگانی حقوقی دارند نرخ مالیات به صورت ثابت 25 درصد است.

در قسمت مدارک نیز برای گرفتن هر دو مدارک کاملا یکسان است اما زمانی که بخواهید برای تمدید کارت بازرگانی حقوقی اقدام کنید ارائه مدارک تسویه حساب های مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی لازم است این در صورتی است که برای تمدید کارت بازرگانی حقیقی تنها ارائه تسویه حساب دارایی نیاز است.

موارد استفاده از کارت بازرگانی

موارد استفاده از کارت بازرگانی در ایران

1-جهت ثبت سفارش کالا و ترخیص آن

2-وارد کردن کالا از مناطق آزاد

3-صادر کردن کحصولات مجاز

4-کارمزذ گمرک

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با تفاوت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی آشنا نماییم.

تماس

شما میتوانید برای گرفتن کارت بازرگانی و یا مشاوره در این زمینه از خدمات متخصصان ثبت شرکت پایتخت استفاد نمایید.
شعبه مرکزی : 88742720 – 88174757

شعبه شمال : 22845837 – 22890428

شعبه شرق : 77574670 – 77259366

شعبه جنوب : 330960480 – 55925729

شعبه غرب : 46042483

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.