تفاوت پروانه بهره برداری و جواز تاسیس

جواز تاسیس مجوز جهت فعالیت هایی چون تولید، فنی مهندسی، طراحی آسانسور و… می باشد. به همین دلیل این نوع جواز نوعی مجوز تولید و احداث کارخانه می باشد. در مقالات قبل پروانه بهره برداری را به طور کامل خدمت شما معرفی نموده ایم و حالا در این مقاله شما را با تفاوت بین بهره برداری و جواز تاسیس آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با پروانه بهره برداری و جواز تاسیس

گاهی اوقات ممکن است افراد برای اخذ مجوز مد نظرشان به اشتباه این دو جواز را جا به جا استفاده کنند. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم با جواز تاسیس سرمایه گذاران می توانند در شهرک های صنعتی شروه به ساخت کارخاه و یا واحد صنعتی نمایند. در صورتی که پروانه بهره برداری جهت شروع انجام تولیدات انبوه می باشد و برای این امر می بایستی تجهیزات تولید کالا فراهم باشد و پس از بازدید کارشناس و بررسی های لازم پروانه بهره برداری صدور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ثبت برند بدون جواز کسب

تفاوت پروانه بهره برداری و جواز تاسیس

در ابتدا باید گفت برای تاسیس و شروع کسب و کار هر فعالیتی نیاز به جواز کسب خواهد بود و در صورتی که اقدا به اخذ آن نکنید فعالیت شما جزء امور غیر قانونی محسوب خواهد شد و در نتیجه مشتریان کسب و کار شما اعتماد لازم را به شما نخواهند کرد. جواز کسب هم به صورت دائم و هم به صورت موقت صادر می شود در صورتی که پروانه کسب تنها به صورت موقت و به مدت یک سال اعتبار خواهد داشت. فراموش نکنید که موضوع انتخابی شما جهت اخذ جواز باید با موضوع شرکت ارتباط داشته و مرتبط باشد. همینطور هنگامی که قصد اخذ جواز کسب برای تاسیس کارخانه ای را دارید باید ذکر کنید که کارخانه تحت یک شرکت خاص می باشد یا خیر. چنانچه کارخانه تحت شرکتی تاسیس شود جواز کسب حقوقی دریافت خواهید کرد و در غیر اینصورت جواز حقیقی دریافت می کنید.

افرادی که مالک این جواز می باشند می توانند در یکی از شهرک هایی که در متن جواز ذکر شده کالاهایی را که در جواز تعیین شده است را تولید نمایند. در نهایت می توان گفت تفاوت بین جواز تاسیس و پروانه بهره برداری این است که جواز تاسیس یک سند برای پیش بینی ظرفیت و نوع تولید یک محصول می باشد که پیش از تاسیس یک واحد صنعتی صادر می شود، در حالی که پروانه بهره برداری سندی است که نوع و ظرفیت تولید ایجادشده برای یک محصول در مکانی معین را نشان می دهد و پس از تاسیس واحد صنعتی و پیش از شروع تولید صادر می شود.

شرکت پایتخت مفتخر است که برای مطالعه امور حقوقی خود ما را انتخاب کرده اید.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

88742720 – 88174757
22845837 – 22890428

77574670 – 77259366

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.