مدت زمان ثبت شرکت

یک شرکت زمانی ثبت می شود که چند شریک، منافع و مسئولیت های مشترکی را بین خود تعریف نمایند؛ در حقیقت برای جدی تر شدن فعالیت یک کسب و کار، معمولا یک شرکت ثبت می کنند؛ که این کار ازطریق خود شخص و یا توسط وکیل او انجام میشود؛ بنابراین یکی از مواردی که در پروسه ثبت شرکت اهمیت بسیار دارد مساله زمان می باشد؛ این مساله از آن جهت بسیار مهم است زیرا زمان میتواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند؛ ما در این مقاله قصد داریم درباره ی مراحل و مدت زمان لازم برای ثبت شرکت مطالب مهم و کاربردی را به شما متقاضیان گرامی ارائه نماییم؛ درصورتیکه قصد ثبت شرکت در کوتاه ترین زمان را دارید، توصیه میکنیم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید…

اهمیت زمان در ثبت شرکت

اهمیت زمان در ثبت شرکت

اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم، ثبت شرکت دلایل مختلفی دارد، به عنوان مثال ممکن است یکی از این دلایل، اخذ وام یا تسهیلات باشد که فقط در یک بازه زمانی خاص ارائه می شود؛ یا شرکت ثبت شده باید در مناقصه ای حضور داشته باشد، یا قرارداد خاصی از سمت شریک کاری پیشنهاد می شود که شرکت ثبت شده باید برای آن تصمیم گیری کند، و یا اخد نمایندگی خارجی و… که هرکدام از این موقعیت های زمانی میتوانند در همان زمان، نقش مهمی ایفا کنند و در صورت عدم رسیدن به زمان مورد نظر، دیگر ثبت شرکت اهمیتی نداشته باشد!

در اینجا یکی از سوالات متداولی که در هنگام ثبت شرکت به ذهن افراد می رسد این است که ثبت شرکت چقدر طول می کشد؟ اگر شما هم به عنوان شخصی که تاکنون تجربه ثبت شرکت نداشته اید این سوال برایتان مطرح شده است با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم؛

مدت زمان ثبت شرکت چقدر است؟

بنابر آنچه که گفته شد، موردی که در ثبت و تأسیس شرکت مهم است زمان ثبت شرکت می باشد، همان طور که قبلا نیز گفته ایم، ثبت شرکت مطابق قوانین تجارت در اداره ثبت شرکتها به ثبت می رسد؛

اگر متقاضی خودش بخواهد این پروسه را طی کند، طبق آمار 4 – 3 بار این فرآیند طی می گردد، که هر بار هم 30 الی 50 روز زمان صرف میشود! درصورتیکه اگر این این اقدام توسط کارشناسان مجرب و کارآزموده انجام گیرد، در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید این مسیر را به صورت تخصصی طی کنید!

ثبت شرکت چقدر طول میکشد؟

بعد از اینکه قراردادی جهت ثبت شرکت تنظیم و امضا شد، مدارک لازم، اعم از کپی مدارک شناسایی را تهیه می نمایید که معمولا این مرحله 2 روز زمان می برد، سپس اطلاعات شرکت در سامانه ثبت شرکت ها  وارد و اوراق ثبتی مانند اساسنامه ثبت شرکت، اظهارنامه ثبت شرکت، شراکت نامه و صورتجلسات ثبت شرکت تهیه می شود که این مرحله نیز معمولا طی 2 روز به انجام میرسد.

بعد از اینکه شرکت در سامانه ثبت شرکت ها ثبت شد، در مرحله بعدی باید نام های پیشنهادی برای شرکت را اعلام کنید که 3 روز زمان دارد، در همین حین اعضاء میتوانند گواهی عدم سوء پیشینه را از پلیس +۱۰ دریافت کنند، این مرحله ممکن است تا 7 روز طول بکشد.

بعد از اینکه شرکت ثبت شده تایید نام شد باید تایید اوراق ثبتی را انجام دهید که 3 روز زمان می برد سپس آن مدارک مورد نیاز ثبت شرکت را به اداره ثبت شرکتها ارسال می کنید که 3 روز طول می کشد؛ بعد از آن چاپ آگهی ثبت انجام می شود که 4 روزکاری هم این مرحله طول می کشد.

کلام آخر

باوجود اینکه مراحل ثبت شرکت پیچیده و طولانی است و طبیعتا مستلزم صرف زمان زیادی نیز میباشد، اما افرادی که در زمینه ثبت شرکت متخصص می‌باشند، با تمام مدارک موردنیاز و مراحل آن آشنایی کامل دارند و احتمال خطا توسط آن‌ها بسیار کمتر خواهد بود، از این رو معطلی و خطا تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

بنابراین در جواب سوال شما که، ثبت شرکت چند روز طول می‌کشد؟ باید عرض کنیم که این موضوع بستگی به این دارد که فردی متخصص نسبت به این کار اقدام نماید یا فردی غیر متخصص! پس بهترین کار این است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

چنانچه قصد فروش شرکت خود را دارید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت انواع شرکت به صورت تضمینی، با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن، از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه ثبت پایتخت در تماس باشید:

دفتر مرکزی : 88742720 – 88174757

شعبه شمال: 22890428 – 22845837

شعبه شرق: 88174757 – 88742720

شعبه غرب : 46042483

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.