رد شدن دفاتر قانونی

دلیل رد شدن دفاتر قانونی چیست؟ موارد رد دفاتر قانونی کدامند؟ لازم به ذکر است که کلیه صفحات دفاتر قانونی شرکت ها، در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شوند. ما دراین مطلب به بررسی عوامل رد دفاتر پلمپ خواهیم پرداخت. اگر بنا به هر دلیلی دفاتر پلمپ رد شوند در نتیجه مورد تایید اداره مالیات قرار نگرفته و جرایمی برای آنها در نظر گرفته می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با آنها آشنا کنیم.

دلیل رد شدن دفاتر قانونی

رد شدن دفاتر قانونی چیست؟

رد شدن دفاتر قانونی مودیان مالیاتی به دلایل گوناگونی صورت می گیرد. در واقع می توان گفت رد دفاتر قانونی مودیان به معنای آن است که استاندارد های حسابداری در آن رعایت نشده و دفاتر، بر اساس آیین نامه دفاتر قانونی، تنظیم نشده است. در ادامه تمامی دلایل رد دفاتر قانونی را نام برده و توضیح خواهیم داد.ی

دلایل رد دفاتر پلمپ

دلایل زیادی ممکن است باعث رد شدن دفاتر پلمپ گردد اما موارد زیر از جمله مواردی هستند که در بیشتر مواقع پیش می آید:

دلایل رد شدن دفاتر قانونی

در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن دفاتر قانونی، دفاتر  قاونی مودیان رد می شود؟

درصورتی که دفاتر قانونی پلمپ شده مودیان مالیاتی، بدون قصد قبلی در دسترس وی نبوده و یا سرقت شود، صاحب دفتراز روزی که گم شده تا30روز بع دفاتر جدید تهیه می شود، همچنین از این بابت خیالتان راحت باشد که این تاخیر اختلالی در اعتبار دفاتر قانونی وارد نخواهد کرد. در صورتی که بدون قصد بودن گم شدن دفاتر مورد تایید نباشد و اثبات نگردد منجر به رد دفاتر قانونی مودیان خواهد شد.

رد دفاتر قانونی چه تاثیر مالیاتی خواهد داشت؟

چنانچه در دفاتر پلمپ قانونی شما موازین قانونی و حسابداری ها استاندارد نشده باشند، مورد قبول نمی شوند و رد خواهند شد و ممیز مالیاتی موظف است مراتب را با ذکر دلیل به صورت مکتوب به مودی ابلاغ کند و به هیات مربوطه ظرف ۳۰ روز، ارجاع دهد. اگر صفحات دفاتر سفید بمانند و یا نوشته های آن محو و یا پاک شوند جریمه ای برای آنها در نظر گرفته می شود. جریمه مادی برای رد دفاتر قانونی طبق ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم، ۱۰ درصد مالیات می باشد.

 

تماس

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

88742720 – 88174757
22845837 – 22890428

77574670 – 77259366

330960480 – 55925729
46042483

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.